18 Ekim 2012 Perşembe

Cumhurbaşkanı Gül'e Kar Sürprizi

Ankara'da 18-22 Ekim tarihleri arasındaki 'Kadim Kent Kayseri Tanıtım Günleri' etkinliği, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile Orman ve Su işleri Bakanı Veysel Eroğlu'nun da katılımı ile ATO Congresium Kültür ve Kongre Merkezi'nde başladı. Etkinlik kapsamında Kayseri'nin Erciyes Dağı'nda bulunan teleferik Ankara'ya taşındı. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, suni kar yağışı altında teleferiğe bindi. Kayseri, tarihi, kültürü ve yemek lezzetiyle dört gün boyunca Ankara'da yaşanacak. Etkinliklerde Kayseri kültürü tanıtılırken, birbirinden ünlü sanatçılar da sahneye çıkacak. Kayserili olan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül de fuara gelip, hemşehrileri ile buluştu. Tanıtım günlerinde 500 bin Anadolu insanının Kayseri ile buluşturulması hedeflendi. Bu amaçla Kayseri'nin turizm potansiyelini artırmak, Erciyes'te kuvvetlenen kış turizmi çalışmaları Ankaralılar'a tanıtmak, Kayseri firmalarının Türkiye ve dünya pazarına yükseleceği bir basamak oluşturması hedeflendi.

Tanıtım Günlerine Kayserili olan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Anayasa Komisyonu Başkanı Burhan Kuzu ile Orman ve Su işleri Bakanı Veysel Eroğlu, TBMM Başkan Vekili Sadık Yakut, Ak Parti Grup Başkan Vekili Musatfa Elitaş, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Kayseri Valisi Şerif Yılmaz, Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki, Kocasinan Belediye Başkanı Bekir Yıldız., Kayseri İl Özel İdaresi Başkanı Mustafa Atsız, Kayseri Ticaret Odası Başkanı Asaf Mehmetbeyüoğlu, Kayseri Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Alan, Kayseri Şeker Fabrikaları Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Akay, GESİAD Başkanı Hamdi Kınaş, Bünyan belediye Başkanı Mehmet Özmen, Talas Belediye Başkanı Rıfat Yıldırım, Develi Belediye Başkanı Recep Özkan'ın yanı sıra Kayserili bürokratlar ve iş adamları ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek de katıldı. 'Kadim Kent Kayseri' tanıtım günleri etkinliğine katılan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, 1950'li yıllara ait Kayserili iş adamı Şaban Karamancı'nın Ankara'ya taşıdığı otomobil koleksiyonunu gezdi. Gül, bir süre bu otomobillere binip, bilgi aldı. Gül daha sonra Kültür Merkezi'nın dışına kurulan Erciyes Kayak Merkezi'ne özgü suni kar yağdırıldığı sırada teleferiğe bindi. Tanıtım günleri etkinliğine katılan Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu yaptığı konuşmada, Kayseri'nin artık bir dünya kenti olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Sanayisi, ticareti ve turizmi ile 5 değil, 7 yıldızlı bir şehir oldu. Bu güzel şehir ilerleyen yıllarda sadece ticaretin değil, sanayi, tarım, üretim, ihracat, eğitim ve şifa merkezi olacaktır. Kayseri'nin yıldızı çok parlak."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.