T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı himayelerinde, Reklam Kurulu, Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve Reklam Özdenetim Kurulu organizasyonu, diğer sektörel örgütlerin katkı ve katılımıyla 22 Kasım Perşembe günü İstanbul Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenen III. Reklam Sempozyumu 'Tüketici ile Sağlıklı İletişim' temasıyla gerçekleştirildi.
İlaç ve Sağlık Hizmetleri, Kozmetik ve Temizlik ile Gıda sektöründeki markaların sunduğu sağlık iddiaları, uygulamalar, problemler ve çözüm yolları kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla tüm yönleriyle ele alındı.
Tüketicilerin korunması ve iletişimin doğruluk, dürüstlük, kanun ve yönetmeliklere uygunluk çerçevesinde tasarlanması amacıyla başlatılan Reklam Sempozyumu'nun üçüncüsü kamu, özel sektör ve sivil toplum temsilcilerini 22 Kasım Perşembe günü Haliç Kongre Merkezi'nde buluşturdu.
Sağlığa ilişkin vaatler sunan farklı sektörlerdeki markalarla bürokratları buluşturmak, iyi ve kötü örnekler üzerinden AB'deki ve ülkemizdeki düzenlemeleri tartışmak amacıyla düzenlenen sempozyum uluslararası konuk konuşmacılara da ev sahipliği yaptı.
Tüketici ile sağlıklı iletişim' için Düzenleme'nin ve Özdenetim'in öneminin tartışıldığı toplantıda; tüketici haklarının korunması, tüketicinin yanıltılması ve haksız rekabetin önlenmesi için oluşturulacak ortak platform önerileri tartışılırken, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı taslağı da tüm paydaşların bulunduğu ortamda ilk kez açıklandı.
Sempozyumun açılış konuşmasını yapan Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, "Ülkemizde reklam denetiminin temel çerçevesini ve Reklam Kurulu'nun yasal dayanağını oluşturan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı üzerinde geniş kapsamlı bir değişiklik çalışmasını tamamlayarak ilgili kurumların ve kamuoyunun görüşlerine açtık.
Ulusal ve uluslararası düzenlemelere uyumlu olacak şekilde hazırlanan yeni tasarıda; kanun kapsamının tüketiciler lehine genişletilmesi, mevcut cayma sürelerinin 7 günden 14 güne çıkarılması, daha önce tüketiciler için cayma hakkının bulunmadığı taksitli satışlar, tüketici kredileri gibi konularda da tüketicilere bu hakkın sağlanması, bankacılık hizmetlerinde karşılaştığımız tüketici aleyhine olan uygulamaların kaldırılması, kampanyalı konut satışlarında tüketicileri mağdur etmeyecek sıkı tedbirlerin alınması gibi tüketici lehine yapılan önemli değişiklikler yer almaktadır" dedi.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız ise, ülkemizin 21. yüzyılın büyük güçlerinden biri olma hedefine, ticaret hacmini genişletilip üretici ile tüketici arasındaki ekonomik ilişki ağlarını güçlendirerek hizmet etmek istediklerinin altını çizdi. Bu hedefin tüketicilerin ekonomik çıkarları ile sağlık ve güvenliklerini güvence altına alacak sorumluluk duygusunun yerleştiği bir düzen içerisinde gerçekleştirilmesi gerektiğine de dikkat çeken Altunyıldız, "Bakanlık olarak sektördeki firmalara ve reklam ajanslarına idari cezalar vermekten ziyade, ülkede dürüst ve sorumlu bir pazarlama iletişimi ikliminin oluşmasını hedeflediğimizin altını çizmek istiyorum. Derdimiz, reklamcılık üzerinde ceza verici bir otorite olmak değil, tüketici güvenliğinin ve tüketici sağlığının reklamlar yoluyla riske atılmasının önüne geçilmesinde rehber olmaktır." diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.